Alternatywne rozwiązania dla Shoper — czym zastąpisz najpopularniejszy system SaaS w Polsce?

 

agencja sem seo kielce
agencja seo kielce
pozycjonowanie kielce

Alternatywy SaaS dla Shoper

Twój e-sklep zasila sektor MŚP? A może prowadzisz większy biznes w sieci, który posiada ponad 50 tysięcy produktów w ofercie? Lubisz gotowe rozwiązania i  potrzebujesz mało skomplikowanej platformy, która dostosuje się do rozmiaru Twojej firmy i umożliwi Ci sprzedaż na szeroką skalę?

Oprogramowanie działające na modelu SaaS pozwoli Ci rozwijać swoją firmę, obejmując przy tym cały proces zakupowy- począwszy od przyjęcia zlecenia, aż po rozliczenie i wysyłkę. Platformy zbudowane na modelu SaaS funkcjonują wyłącznie za pośrednictwem sieci (nie ma konieczności instalowania ich na własnym serwerze), po to, aby mieć do nich dostęp. Wystarczy tylko raz w miesiącu opłacić abonament w wysokości od kilkunastu do kilkuset złotych i cieszyć się możliwością prowadzenia swojego internetowego biznesu. 

Shoper

Shoper jest polskim liderem rynku, jeśli chodzi o sklepy internetowe stworzone na modelu SaaS. Program oferuje 250 funkcjonalności oraz liczne integracje m.in. z Allegro, Ceneo, czy Facebookiem.

To także oprogramowanie, które z łatwością można pozycjonować (po zsynchronizowaniu Shoper z Google Tag Manager, Google Search Console lub Google Analytics), a strony szybko się indeksują. Shoper jest platformą ,,przyjazną wyszukiwarkom”, której główne zalety tkwią w łatwości obsługi, szybkim czasie wdrażania sklepu, a także bezpieczeństwu i pełnemu wsparciu technicznemu. Co więcej, sklepem można kierować również z poziomu darmowej aplikacji, co w znaczący sposób wpływa na komfort działania i pozwala na zarządzanie i monitorowanie sprzedaży w każdym miejscu na świecie. 

Mimo ogromu funkcji zdarza się jednak, że wiele osób rezygnuje z Shoper. Powodem jest wzrost cen pakietów po upływie pierwszego roku korzystania ze sklepu. Na szczęście, przedsiębiorcy, którzy nie zdecydują się na Shoper mają pełną gamę innych platform do wyboru. są to np. Sky Shop, Shoplo, czy idoSell. 

 

agencja pozycjonerska kielce

Sky- Shop 

Sky-Shop to kolejna popularna platforma SaaS, która umożliwia zarządzanie sprzedażą online zgodnie z założeniami modelu SaaS. Sky-shop to polskie oprogramowanie powstałe w 2009 roku. Sky-shop podobnie, jak jego omawiany poprzednik również oferuje różne pakiety, które są uzależnione od rodzaju i rozwoju sklepu.

Dostępne opcje to: Pakiet StartUp, Basic, Business oraz Advanced. Praktyka pokazuje, że najmniej sklepów korzysta z pakietu start-up, chociaż jego cena w wysokości 89 zł miesięcznie jest dosyć kusząca. Jednak najniższy abonament pozwala na dodanie 100 produktów i zrealizowanie tylko 50 zamówień miesięcznie, co dla wielu sprzedawców może być niewystarczające.

Stąd Sky-Shop dedykuje się przede wszystkim średnim i dużym sklepom. 
Sky Shop proponuje włascicielom e-sklepów wiele urozmaiceń w postaci certyfikatu SSL, kalkulatora kosztów wysyłki, wyszukiwania i filtrowania, różnicowania wariantów produktów, możliwości sprzedaży produktów wirtualnych oraz hostingu w cenie. Sky-shop posiada jednak ograniczenia w zakresie odzyskiwania koszyka i zarządzania zwrotami, co dla wielu stanowi sporą wadę systemu. 

 

seo kielce
pozycjonowanie shoper

Idosell

Idosell, która jakiś czas temu zmieniła nazwę z IAI Shop to platforma, która tak jak Shoper, Shopify, i Sky-Sho również opiera się na modelu SaaS. Obecnie z Idosell korzysta 6 tysięcy sklepów internetowych, które mają do dyspozycji 3 plany rozliczeniowe - Smart Cloud, Elastic Cloud oraz Cloud Pro.

Idosell jest polecanym oprogramowaniem szczególnie dla MŚP, z uwagi na fakt, że można tam dodać średnio do 1500 produktów w niższym planie i +1500 w wyższym. Idosell oferuje pełną gamę funkcjonalności, a także pozwala na prowadzenie bloga, recenzowanie produktów, a także umożliwia przypisanie jednego produktu do kilku kategorii, dzięki czemu eliminuje ewentualność duplikacji treści.

System pomaga też w obsłudze zamówień i bezpośrednim kontaktowaniu się z klientami. Dużym plusem Idosell jest bezpłatny okres próbny. Przedsiębiorcy, którzy chcą zdecydować się na Idosell powinni jednak pamiętać, że w razie wprowadzanie zmian technicznych powinni znać HTML/PHP. 

 

Shopify

Shopify to kolejna alternatywa dla platformy Shoper, która ma ponad milion zwolenników w 175 krajach świata. Shopify w Polsce nie jest zbyt znane, ale powoli zyskuje rozgłos, szczególnie wśród tych przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać nie tylko w Polsce, ale też za granicą. 

Shopify to dobre narzędzie do zarządzania sklepem dla początkujących. Płatne oprogramowanie, które cechuje wysoki poziom UX, ma trzy plany abonamentowe — Basic Shopify, Shopify i Advances Shopify. 

W odróżnieniu od wielu polskich platform Shopify pobiera prowizje od sprzedaży, a także nie pozwala na integrację np. z Allegro, ponieważ nie współpracuje z polskimi organizacjami. 

Warto również dodać, że wybór szablonu na Shopify — w większości przypadków jest dodatkowo płatny i kosztuje nawet $180.

pozycjonowanie prestashop

PrestaShop

pozycjonowanie woocommerce

WooCommerce

Alternatywy Open Source dla Shoper

Właściciele sklepów internetowych, którzy po wypróbowaniu Shoppera uznali, że odpłatne ,,wynajmowanie” systemu nie jest dla nich, mogą skorzystać również innych, bezpłatnych opcji typu Open Source.  

Oprogramowanie otwarte, bo tak z angielszczyzny można przetłumaczyć termin open source to system, który umożliwia modyfikowanie kodu źródłowego, dzięki czemu można wprowadzać dowolne zmiany w obrębie strony i samodzielnie nią zarządzać. Oprogramowania podlegające pod model SaaS są w tym względzie bardziej ograniczone, ponieważ obsługują mnóstwo sklepów równocześnie. 

Najpopularniejsze alternatywy dla Shopera z grupy oprogramowań Open Source

PrestaShop

Prestashop to zagraniczne oprogramowanie e-commerce, które będzie użyteczne dla średnich i dużych sklepów internetowych. Aby zacząć korzystać z PrestaShop, należy zadbać o domenę, hosting, a także zainstalować system na serwerze. PrestaShop ma mnóstwo funkcjonalności — pozwala na prowadzenie bloga, sprzedawanie różnego typu  produktów (fizycznych i cyfrowych), korzystanie z blisko 5000 szablonów, a nawet zarządzanie zamówieniami z Facebook’a.

Co więcej, PrestaShop umożliwia ekspansje na zagraniczne rynki, ponieważ system doskonale radzi sobie z operowanie płatnościami w różnych walutach i prowadzeniu e-sklepu w różnych wersjach językowych. To nie koniec zalet PrestaShop — oprogramowanie e-commerce ułatwia Użytkownikom poruszanie się po sklepie i znajdowanie interesujących ich ofert. W sklepie można wdrożyć też slider i utworzyć oferty specjalne, a także sortować produkty wg wewnętrznej wyszukiwarki. 

Jeśli chodzi o wsparcie techniczne, to w odróżnieniu od sklepów działających na silniku SaaS, w PrestaShop-ie należy wykupić opcję pomocy. W przeciwnym razie będzie trzeba samemu radzić sobie z założeniem sklepu i wszelkimi problemami technicznymi, które wynikną  w trakcie jego prowadzenia. Do tej pory z Prestashop skorzystało już 280 tysięcy e-sklepów, z czego 13 300 z nich to biznesy z Polski. 

pozycjonowanie agencja seo kielce

WooCommerce

Prowadzisz mały sklep internetowy i szukasz alternatywy dla Shopera działającej na Open Source- wybierz WooCommerce.

Już 4,4 miliona Internautów skorzystało z wtyczki do Wordpressa, której największą zaletą jest intuicyjny interfejs, darmowe szablony, a także intuicyjne zarządzanie. Za co jeszcze można pochwalić WooCommerce?

Amerykańska wtyczka cieszy się ogromną popularnością na całym świecie również dlatego, że pozwala na zarządzanie sklepem na stronie oraz w aplikacji WooCommerce. Poza tym można dzięki niej również prowadzić kampanie mailingowe oraz kontaktować się z klientami, zoptymalizować witrynę pod kątem pozycjonowania. Warto przypomnieć, że aby móc prowadzić e-sklep przy użyciu wtyczki WooCommerce należy wcześniej wykupić hosting

seo woocommerce

Co wybrać: Saas czy Open Source?

Na internetowym rynku istnieje mnóstwo alternatywnych oprogramowań, z których można skorzystać zamiast Shopera.

Aby dokonać poprawnego wyboru, należy dokładnie przeanalizować, które oprogramowanie bardziej odpowiada naszym potrzebom, i przeanalizować, na czym najbardziej nam zależy.

Oprogramowania na modelu SaaS jest zdecydowanie lepsze od Open Source ze względu na szybkość uruchomienia sklepu. Poza tym, sklepy na modeli SaaS może prowadzić absolutnie każdy, bo zarządzanie sklepem w panelu nie jest skomplikowane i działa intuicyjnie. Sklepy na silniku SaaS są jednak płatne, a elastyczność strony i dostęp do bazy danych bardzo ograniczony.

prestashop

Sklepy na silniku Open Source

Open Source daje większe możliwości w kwestii wprowadzania modyfikacji na stronie, a samo oprogramowanie jest w pełni darmowe. Hosting i utrzymanie domeny jednak wiąże się już z pewnymi kosztami. Do tego często należy także doliczyć kwoty abonamentu wypłacane agencji SEO za obsługę i pomoc w optymalizacji treści. Wówczas prowadzenie sklepu internetowego staje się poważną inwestycją. Stąd Open Source poleca się przeważnie tym przedsiębiorcom, którzy poważnie myślą o e-biznesie i zawodowo zajmują się prowadzeniem sklepu internetowego. 

 

agencja sem

Chcesz pozycjonować WooCommerce, PrestaShop lub Sky-shop?

Napisz do nas!