Masz pomysł na sklep internetowy? Chcesz otworzyć go lada dzień? Oprócz zamysłu i oryginalnej wizji potrzebujesz jeszcze - domeny, która podkreśli unikatowy charakter Twoich usług oraz będzie zapadała w pamięć wszystkich użytkowników! Wiesz już, co wybrać? Z tego artykułu dowiesz się, czy podjąłeś właściwą decyzję.
Domena to element adresu internetowego, który wskazuje na kraj i rodzaj organizacji. To także swoista wizytówka firmy w sieci, dzięki której możesz w pewien sposób się wyróżnić i zasygnalizować Internautom, jaką formą działalności się zajmujesz. Rozszerzenie .com zasygnalizuje im na przykład, że prowadzisz działalność komercyjną, natomiast .waw.pl pozwoli im w szybki sposób odgadnąć, gdzie znajduje się siedziba Twojej firmy. Jeśli planujesz ekspansje na rynki międzynarodowe, możesz również wybrać domenę .eu, dzięki której ''przybliżysz się" do Europy i sprawdzisz, że Internauci będą utożsamiali Cię z europejską i prestiżową organizacją.
Domena internetowa nie powinna być długa i skomplikowana. Najlepiej wybierać zwroty krótkie i łatwe do zapamiętania oraz takie, które nie zawierają zbyt wielu polskich znaków, które nie mogą być używane w domenie.
Należy również pamiętać, że nasza domena musi być niepowtarzalna. Jeżeli adres, z którego chcielibyśmy skorzystać, już funkcjonuje w sieci — musimy z niego zrezygnować i wybrać inną nazwę.
Aby dowiedzieć się, czy domena, którą chcesz zarejestrować, jest wolna, wystarczy skorzystać z internetowej wyszukiwarki domen. Dzięki niej dowiesz się, czy powinieneś szukać alternatywnej nazwy, czy może zarejestrować tę zaplanowaną.
Czy SEO domeny istnieją? Czy domena będzie skuteczniejsza domena jeśli zawrzemy w niej frazy kluczowe?
Nazwa domeny i pozycjonowanie nie są ze sobą w żaden sposób związane. Nazwa domeny to taki element strony, który w żaden sposób nie wpływa na ranking. Nie ma konieczności więc używać w niej słów kluczowych, ponieważ po wpisaniu ich w wyszukiwarkę Google - dana domena i tak się nie uruchomi, ani nie będzie na szczycie wyników wyszukiwania Google. Warto to zapamiętać, aby uniknąć wszelkich niejasności związanych z błędnym przekonaniem, zgodnie z którym nazwa domeny ma znaczenie dla SEO.
Jest kilka sposobów, które pomogą Ci sprawdzić historię domeny. W tym celu najlepiej posłużyć się serwisem Majestic.com, dzięki któremu można przeanalizować linki przychodzące, które prowadzą do Twojej domeny. Następnie można sprawdzić domenę za pośrednictwem platformy Wayback Machine, która obrazuje archiwalną wersję strony.
To bardzo cenne narzędzia, dzięki którym można poznać przeszłość domeny, którą chcę się wykupić z aftermarketu. Nie zaleca się zakupu domen bez uprzedniego sprawdzenia ich przeszłości. W ten sposób można uniknąć wielu problemów związanych z np. linkami słabej jakości, które niegdyś prowadziły do strony. Nie każda domena na rynku wtórnym musi być jednak słabej jakości.
W aftermarkecie można odnaleźć również wiele domen, które były często odwiedzane przez roboty indeksujące i posiadały wiele wartościowych linków przychodzących. Nabywając domenę z dobrą historią, można wykorzystać jej potencjał i znacznie szybciej wypozycjonować swoją stronę w Google.
Zapraszamy do kontaktu!