Jak pozycjonować sklepy internetowe w Shoper? 

Zanim przejdziemy do pozycjonowania sklepu internetowego Shoper, należy przeprowadzić audyt strony. 

W przypadku Shopera, który działa na licencji SaaS należy skupić się przede wszystkim na contencie, ponieważ modyfikacja wyglądu strony jest dosyć ograniczona. 

Warto też dodać, że Shoper posiada wbudowany panel zarządzania metatagami dla wszystkich podstron. 



Pozycjonowanie sklepów Shoper

Pozycjonowanie sklepów na Shoper opiera się głównie na: 

  • zmianie meta tagów

Meta tagi są bardzo ważne dla algorytmów Google i szybko dają efekty w pozycjonowaniu sklepów Shoper. To dzięki nim roboty dowiadują się, co jest na danej podstronie, a użytkownicy zainteresowani opisem chętniej klikają w link. Biorąc pod uwagę te informacje, warto umieścić w meta description CTA (call to action np. Sprawdź! Kup! Zadzwoń!), czyli zwrot zachęcający do skorzystania z ofert sklepu, a także wybrać frazy kluczowe, które pasują do opisu.

Meta description może mieć maksymalnie 160 znaków ze spacjami. W meta title natomiast (który ma liczyć zaledwie 60 znaków ze spacjami) należy skupić się na konkretach — np. nazwie produktu lub kategorii. 

W przypadku metatagów prawidłowy schemat dodawania nazw to: {product_name} - {category_name} - {shop_name}

Pozycjonowanie - zmianie meta tagów
Pozycjonowanie - nagłówki h1
  • edycji lub uzupełnieniu H1

Podobnie jak opisy zdjęć, także nagłówki w Shoper są ustawiane domyślnie. Można jednak zoptymalizować je pod SEO, tak aby Twój sklep internetowy w Shoper lepiej się pozycjonował. Co istotne, nagłówka H1 w Shoper nie można zmienić. Jego treść pokrywa się z nazwą produktu. Pozostałe nagłówki H2,H3,H4 itd. można korygować w edytorze wizualnym. 

  • przekierowania 301 

Co zrobi internauta, który trafi na stronę, która nie istnieje? Odpowiedź jest prosta, a brzmi: opuści witrynę. Jeśli nie chcemy tracić potencjalnych klientów, powinniśmy zadbać o odpowiednie przekierowania. Aby stworzyć odpowiednie przekierowania w Shoper, należy przejść do podstrony konfiguracja i wybrać opcję przekierowania   

 

  • edytowaniu pliku robots.txt

Plik robots.txt przydaje się w trakcie różnych działań SEO. Dzięki niemu można np. wyłączyć z indeksacji podstrony, które są w budowie, co przynosi lepsze wyniki pozycjonowania. Aby zmienić ustawienia pliku robots.txt, należy wejść w zakładkę Pozycjonowanie, a następnie wybrać Opcje zaawansowane. 

  • certyfikat SSL 

Certyfikat SSL wskazuje, że strona jest bezpieczna. Charakterystyczna kłódka i URL zaczynający się skrótem https to dla większości Internautów ,,zielone światło”, które pozwala im wejść na stronę sklepu internetowego Shoper i dokonać zakupu.

Bez SSL mamy znacznie mniejsze szanse na osiągnięcie zadowalających wyników sprzedaży i lepszą pozycję w Google. Jak się okazuje, roboty Google lepiej oceniają sklepy zabezpieczone certyfikatem SSL. 

Aby uzyskać certyfikat SSL na Shoper, należy wykupić go za pośrednictwem platformy. instalacja leży po stronie Shoper, dlatego warto zainwestować w tę usługę, aby cieszyć się lepszą pozycją w Google i… wzrostem sprzedaży.  

Pozycjonowanie - certyfikat SSL

Integracje z Shoper 

Sprzedawanie na Shoper stało się dziecinnie proste. Wszystko dzięki integracjom z Allegro, Ceneo, Subiektem, Facebookiem oraz firmami kurierskimi, a także systemami płatności elektronicznych. 

Shoper Płatności 

W ramach usługi  klienci Twojego sklepu internetowego będą mogli zapłacić za zakupy za pośrednictwem platformy BLIK, Google Pay, PayPo, kartami płatniczymi (Visa, Master Card, Maestro), a także przelewem natychmiastowym Pay-by-Link. Możesz też aktywować możliwość dokonywania zakupów na raty 0% z  Alior Bank. 

Warto dodać, że nowi użytkownicy Shopera nie ponoszą żadnych opłat za uruchomienie płatności online przez pierwsze 3 miesiące korzystania z usługi. 

Shoper przesyłki 

DPD, DHL, FedEx, UPS, InPost, Orlen Paczka, Poczta Polska, TNT, GLS, Ambro Expres, WawaKurier to przewoźnicy, którzy od lat współpracują z Shoperem. Opcja Shoper Przesyłki to bardzo dogodna forma obsługi przesyłek, dzięki której właściciele sklepów internetowych nie muszą zawierać umów z firmami kurierskimi i płacić oddzielnych abonamentów za współpracę. 

Shoper przesyłki pozwala także na zbiorcze nadawanie paczek za pomocą multiakcji (w pakiecie Premium), łączenie szablonów przesyłek z formą dostawy wybraną w zamówieniu, mapowanie statusów zamówień ze statusem przesyłki, a także anulowanie przesyłek. 

Preferencyjne koszty przesyłek w czołowych firmach kurierskich w Polsce, takich jak DPD, DHL, FedEX kosztują średnio od 10 do 12 złotych. 

Dwustronna Integracja z Allegro 

Dwustronna integracja z Allegro to innowacyjny sposób Shopera na zwiększenie obrotów i połączenie obu kanałów sprzedaży jednocześnie. 

Integracja Shopera z Allegro pozwala na tworzenie własnej marki i budowanie dobrego (i trwałego!) wizerunku swojej firmy w sieci. Dzięki skopiowaniu produktów i kategorii ze sklepu internetowego do aukcji na Allegro można dotrzeć do szerokiego grona klientów i zdobyć przewagę nad konkurencją. 

Jak wskazują statystyki, na Allegro można zarobić 17 000 zł już po pierwszych trzech miesiącach prowadzenia sklepu internetowego. 
Dodatkowo przez okres pierwszych 180 dni na Allegro można uzyskać tzw. Pakiet powitalny, który pozwala m.in. na 100% zniżkę na prowizję od sprzedaży oraz 50% zniżki na prowizję od sprzedaży oferty wyróżnionej. 

Integracja ze sklepem na Facebooku

Umieszczanie swoich ofert w social media niesie ogromne korzyści dla sklepu internetowego na Shoper. Na świecie jest już 14 milionów użytkowników serwisów takich jak: Facebook, Instagram i Pinterest, a z dnia na dzień ich liczba stale wzrasta. Reklamowanie swoich produktów na Facebook’u generuje dodatkowy ruch w e-sklepie, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo zakupu. 

Shoper pomaga w realizacji Kampanii reklamowych na Facebook’u. Aby reklamować się na największej światowej platformie social media, wystarczy kliknąć Kampanie z poziomu panelu administracyjnego, a menedżer reklam na Facebook’u sam się uruchomi i pozwoli nam wybrać najlepszą z form promocji swojego biznesu w sieci. 

Chcesz wypozycjonować Twój sklep internetowy Shoper?

Zapraszamy do kontaktu!